lördag 13 oktober 2012

Berättelse från Hullaryd

Lördag eftermiddag och bara regn, så jag har varit och plockat ihop lite loppisprylar som jag ska försöka att göra om till stugan som dekoration.  De är då som mina gamla böcker o tidningar kommer  fram, och sätter igång min kreaktiva sida.
Det är det bästa vid den här årstiden att man kan pyssla och göra saker som stugvärmen inbjuder en till.
Mitt syrum är ett av mina tillhåll, där har jag även mitt lampskärmsmaterial och en massa tyger och naturlikt-
vis garner m.m.
 
Men att snickra och renovera alla husen jag haft genom åren, och det är några stycken (5) är nog det som jag tyckt vara roligast, för från början var min tanke att utbilda mej som inredningsarkitekt. Här är några bilder från ett av husen, det i Hullaryd sett från baksidan och affärs-
sidan där det står förväntansfulla gäster i väntan på
sextitalsfesten i den då typiska landsbyggdens nerlaggda ica butiken detta var 1989 så det började redan då med nerläggningar av landsbyggden.  Här har ni lite gamla minnen från mej och det kommer mera
Hälsningar från Annika

1 kommentar:

  1. Väldigt flott tycker jag.
    Vore inte dumt att sitta i groggverandan och dricka en god grogg efter att ha avnjutit en smaskens middag i matsalen.

    SvaraRadera